Co może przeszkadzać w twoim odchudzaniu?

Często mamy nadzieję, że dieta cud pomoże nam w skutecznym zrzucaniu zbędnych kilogramów. Jednak zdarza się tak, że mimo zbilansowanej diety i programu ćwiczeń nie stajemy się lżejsi. Może za tym stać wiele powodów, mogą mieć one wymiar żywieniowy, ćwiczeniowy, a nawet zdrowotny. Warto zwrócić uwagę na te cechy a nie jedynie na ograniczanie posiłków.

  1. Jedzenie śniadań

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez ludzi, którzy pragną zrzucić kilogramy jest rezygnowanie ze śniadań. Często po porannych ćwiczeniach i szybkim prysznicu nie mamy już czasu na ten najważniejszy posiłek dnia. Śniadanie pomaga pobudzić metabolizm, który przez noc jest spowolniony. A poprzez omijanie tego posiłku, nasze trawienie jak i metabolizm jest rozregulowane.

  1. Przyjmowanie płynów

Wiele z nas podczas zabieganego trybu życia ogranicza ilość wypijanych płynów. To spowalnia proces odchudzania. Jeśli nie wypijamy co najmniej 1,5 litra płynów dziennie, to nie możemy oczekiwać widocznych efektów odchudzania. Dlatego warto zaopatrywać się w butelkę wody lub herbatki ziołowe do pracy. Pozwoli to nie tylko na przyśpieszenie trawienia, ale również metabolizmu.

  1. Ćwiczenia aerobowe

Często wybierając program ćwiczeń skupiamy się jedynie na tych, które pomagają w spalaniu kalorii czy tkanki tłuszczowej. Czasem przynosi to pożądane korzyści, jednak o wiele częściej nie przynosi to oczekiwanych efektów, dlatego należy urozmaicać tego typu aktywności ćwiczeniami o profilu siłowym. Wzmocni to mięśnie i będzie działaniem profilaktycznym w razie narażeń na kontuzje.

Te trzy przykłady powinny dać Wam wstępne spojrzenie na to, co może stać na przeszkodzie na drodze do idealnej sylwetki. Czasem to, co wydaje się nam pomocne jest wręcz szkodliwe. Rozpoczynając cały proces odchudzania należy poradzić się specjalistów lub przeczytać fachowe poradniki, aby uniknąć takich błędów, mogących doprowadzić do utraty motywacji, czy nawet mogących zaszkodzić naszemu zdrowiu.

One Comment on “Co może przeszkadzać w twoim odchudzaniu?”

  1. Nie mam motywacji do odchudzania. Co zaczynam ćwiczyć, to przychodzą zakwasy i już mi się odechciewa. Dieta? Nie jest dla mnie. Ale może faktycznie robiłam to cały czas źle…spróbuję się zastosować do porad, zobaczymy…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *