Dobra reklama – jak ją stworzyć?

Często słyszy się powiedzenia „Reklama dźwignią handlu”, “Reklama kluczem do sukcesu”. Mimo ich powszechności nie sposób się z nimi nie zgodzić. Niezależnie od tego czym zajmuje się nasza firma, w momencie wejścia na rynek musimy poinformować klienta o naszym istnieniu. Musimy pamiętać jednak o najważniejszym, reklama pełni przede wszystkim funkcję informacyjną. Od nas natomiast zależy, jaką przyjmie ona formę czy treść i tym samym – jaką wykaże się skutecznością.

Planowanie kampanii reklamowej

Oczywiście, wiele osób uważa, że reklama wymaga ogromnych środków i małe czy początkujące firmy nie mogą sobie pozwolić na duże wydatki, co skreśla je od razu na starcie. Pamiętajmy jednak, że najważniejsze elementy zależą od nas samych! Dobry pomysł, slogan, hasło czy charakterystyczne logo, przy odrobinie szczęścia i kreatywności możemy wymyślić sami, a to już połowa sukcesu. Osoby pozbawione weny twórczej mogą zgłosić się do profesjonalnych agencji, które zajmują się tworzeniem takich haseł czy znajomego grafika, który pomoże od strony wizualnej. Na wszystko można znaleźć sposób, pod warunkiem, że mamy jasno określony cel.

Dla kogo reklama?

Koncept to jedna rzecz, drugą jest forma przekazu. Na początku warto pomyśleć do kogo jest adresowana nasza oferta/produkt, jaka jest grupa docelowa. Inaczej bowiem powinna wyglądać komunikacja z młodzieżą, młodymi matkami, seniorami, kobietą czy mężczyzną. Do jednej grupy skuteczniej dotrzemy poprzez reklamę w radio, do innej dzięki billboardom czy szyldom. Warto pamiętać o logice, dostosować treść, przekaz, formę do naszej działalności, branży, lokalizacji firmy, wyglądu siedziby i innych wg nas ważnych czynników.

Cechy dobrej reklamy

Dobra reklama powinna angażować emocje. Dzięki emocjom pozostaniemy na dłużej w pamięci odbiorcy, co jest kolejną cechą niezbędną w tworzeniu dobrej reklamy. Prócz emocji agencje stawiają na odważne kreacje, oryginalne, by jak najbardziej wyróżnić się spośród konkurencji. Nieszablonowe, ciekawe reklamy przykuwają wzrok i pozostają w pamięci.

Bardzo ważną cechą nowoczesnej reklamy jest jej inteligencja. Coraz częściej odbiega się od klasycznych reklam, przedstawiających i promujących dany produkt. Obecnie ważne jest, by wyróżnić się na tle innych reklam. Inteligentna reklama to taka, która promuje produkt nie w sposób bezpośredni, ale pośredni. 

Już wcześniej wspominaliśmy, jednak reklama powinna mieć jasno określoną grupę docelową, dzięki czemu jej skuteczność będzie najlepsza. Ostatnią z ważniejszych cech reklamy jest jej wpływ na sprzedaż, a więc skuteczność. Warto więc zastanowić się nad odpowiednimi kanałami dystrybucji, odpowiednią formą i treścią, by efekty reklamy przekładały się na efekty sprzedaży. Dobra historia potrafi lepiej sprzedać dany produkt, niż dane czy zwykły obraz produktu. 

Niezależnie, czy wybierzemy agencję reklamową, czy zdecydujemy się samodzielnie przeprowadzić kampanię reklamową, ważne jest by pamiętać o najważniejszych cechach dobrej reklamy i starać się wdrażać te elementy do swojego przekazu, by w jak najefektywniejszy sposób trafić do określonej grupy docelowej i pozostać w ich pamięci na długo, skłaniając do zostania naszym klientem. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *