Jak przyciągnąć uwagę klientów?

Właściciele małych przedsiębiorstw szukają coraz to nowszych sposobów na komunikowanie się ze swoimi potencjalnymi i obecnymi klientami. Nowinki z dziedziny reklamy, marketingu pojawiają się każdego dnia. To wybór odpowiedniego medium i stworzenie interesującego przekazu sprawia prawdziwe problemy. Jak więc się za to zabrać?

Zobacz kim są twoi klienci

Pierwszą rzeczą jaką trzeba wykonać przed samym wybraniem sposobów na promowanie swojej firmy jest wykonanie segmentacji rynku. Jeśli zostanie ona dobrze wykonana to nie tylko poznamy nasze grupy konsumenckie ale również te, do których możemy dodatkowo kierować nasze szyldy reklamowe czy całe kampanie. Zrobienie takiego rozpoznania wymaga wiele pracy, jednak posiadając rejestry transakcji możemy szybko i sprawnie wykonać segmentację w oparciu o kryteria demograficzne. Wbrew pozorom dostarcza to dostatecznej ilości informacji dla podjęcia decyzji o odpowiednim medium. Odpowiednie określenie grupy docelowej to gwarancja sukcesu. Znając naszych klientów mamy więcej możliwości na dostosowanie odpowiedniego przekazu, by trafić do nich i zainteresować ich naszym produktem, ofertą. 

Lekkie pióro i kreatywność

Kiedy już wiemy do jakiego grona chcemy kierować naszą reklamę, powinniśmy się zastanowić nad samym przekazem jak i medium, którym chcemy się posłużyć do rozprowadzenia naszej reklamy. Jeśli wydaje się nam, że nie podołamy temu zadaniu, zawsze możemy wyszukać jaka agencja reklamowa nam w tym pomoże. Agencje reklamowe to profesjonaliści, którzy zajmują się takimi rzeczami od lat, będą więc wiedzieli w jaki sposób zareklamować naszą firmę czy produkt. Za to jeśli obstajemy przy zrobieniu tego w obrębie firmy, przygotujmy się na długie godziny pracy. Sam przekaz musi być przecież dopracowany i jednocześnie oryginalny. Te cechy sprawią, że wyróżni się on spośród natłoku reklam istniejących już na rynku. Bardzo przydatnymi osobami w tworzeniu takiego przekazu są osoby wykazujące się kreatywnością i lekkim piórem, dzięki czemu w szybkim czasie wymyślą odpowiednie hasło reklamowe oraz wymyślą wiele pomysłów na możliwy przekaz naszej oferty. 

Ważny jest także wybór odpowiedniego medium, które będzie dostępne dla potencjalnych odbiorców. Dlatego jeśli podejrzewamy, że nasi klienci nie korzystają z internetu, to nie skupiajmy się na banerach internetowych, a raczej na nośnikach w przestrzeni miejskiej. Wtedy o wiele łatwiej będzie nam dotrzeć do takiej grupy docelowej. Jeśli zaś nasi odbiorcy przesiadują głównie w internecie, włącznie z czasem wolnym, warto zainwestować w kampanie właśnie w sieci, rezygnując z tradycyjnych form reklam, które nie będą odpowiednie dla takiej grupy docelowej.

Zastanówmy się jakie działania chcemy podjąć, aby nasza kampania dotarła do klientów, którzy dokonają zakupu lub przynajmniej zainteresują się prezentowaną ofertą. Dobra reklama jest to już połowa sukcesu. Jeśli dodamy do tego pracowitość i kreatywność, a także wybór odpowiedniego kanału przekazu, skutecznie trafimy do umysłów naszych klientów, co przełoży się na wzrost sprzedaży, o którą nam przecież chodzi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *