Odzież sportowa – reklama na koszulkach i nie tylko

Fani sportu w odzieży sportowej

Sport mieści w sobie mnóstwo emocji, jest zdrową rywalizacją, współpracą, a wszystko to łączy ze sportem także kibiców. Sport kojarzony jest ze zdrowiem, pasją, osiąganiem celów oraz przekraczaniem wszelkich granic. Z tego wszystkiego korzyści wyciąga marketing sportowy.

Czym jest marketing sportowy?

Marketing sportowy to działania, które wykorzystują działania marketingu do promocji usług i produktów związanych ze sportem (np. buty, koszulki, stroje do ćwiczeń) lub tych, które na pierwszy rzut oka nie mają nic wspólnego ze sportem, a poprzez działania marketingowe budują świadomość u odbiorcy o wzajemnych relacjach przedmiotu ze sportem. Marketing sportowy dzieli się na marketing poprzez sport, czyli taki, który wykorzystuje sportowców, dyscypliny sportowe i wszystko co jest związane ze sportem do promocji oraz na marketing dla sportu – organizacji, wydarzeń. Czym charakteryzuje się dany rodzaj marketingu?

  • Marketing przedsiębiorstw realizowany poprzez sport – wykorzystuje on sport oraz imprezy sportowe do promocji różnego rodzaju produktów/usług oraz marek. Najpopularniejszą formą współpracy między przedsiębiorstwami i organizacjami sportowymi jest sponsoring. Zauważyć go można na koszulkach sportowych, bilbordach pokazujących reklamy na stadionie oraz reklamy telewizyjne, które transmitowane są przed ważnymi wydarzeniami sportowymi. Wiele takich marek jak Warka, Biedronka czy Żywiec kojarzone są nawet nie z samymi sportowcami, ale z ważnymi wydarzeniami sportowymi. Ten rodzaj marketingu cieszy się największą popularnością.
  • Marketing produktów i usług sportowych – ten rodzaj marketingu skierowany jest przede wszystkim do wszystkich miłośników oraz konsumentów sportu. Działania marketingu tego typu kierowane są na poszczególne segmenty rynku, a ich celem jest przekonanie do zakupu biletów na uroczystości sportowe, promowanie nowo powstałych obiektów, nakłanianie do wzięcia udziału w konkursach i promocjach związanych ze sportem, bądź zakupu jakichś pamiątek. Tego typu działania wykorzystywane są zazwyczaj na bilbordach lub plakatach, rzadko używane są w telewizji.
  • Marketing organizacji sportowych – działania marketingowe zmierzające do wytworzenia i promocji produktu sportowego. Zajmuje się także organizacjami sportowymi, których zadaniem jest kreowania kultury organizacji oraz komunikacji z otoczeniem (fanami, widzami, przedsiębiorcami) za pomocą zalet wybranej marki/drużyny/organizacji. Celem marketingu organizacji sportowych jest pozyskanie i dotarcie do nowych grup widzów, sponsorów oraz uzyskania finansowania na rozwój sportu i zapraszanie do współpracy niezależnych przedsiębiorstw.
  • Marketing sportu – jest to promowanie samych wydarzeń sportowych pośród segmentów rynku, który do tej pory nie był zainteresowany taką formą. Promowanie marki lub produkt nie jest tu tak istotne. Powstawanie takich imprez jak NBA Europe Live lub wyjeżdżanie znanych piłkarzy na sparingi w różne części świata. Dzięki zabawie i poprzez znane nazwiska marketing sportu ma na celu przekonanie do konkretnej dziedziny sportu nowych zainteresowanych.
Fani piłki nożnej oglądają mecz

Znaczenie marketingu sportu

Przez ciągły pęd i stres jaki towarzyszy naszemu życiu sport zacznie odgrywać coraz większą rolę. Potrzebujemy oderwania się na jakiś czas i pobudzenia organizmu. Na każdym kroku możemy zauważyć nawiązania do sportu. Odzież sportowa sprzedawana jest już w praktycznie każdej sieciówce. Marketing sportu rozwija się coraz bardziej wraz ze wzrastającym trendem i poszerzającą się grupą docelową. Bliżej przyglądając się tym zagadnieniom możemy zauważyć, że marketing sportu ma na odbiorców tak duży wpływ, że jest w stanie sprzedać produkty, które w żaden sposób nie są związane ze sportem, takie jak np. piwo.

Jeśli szukasz dobrej odzieży sportowej, zajrzyj tu: https://zina.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *