Promowanie firmy w przestrzeni miejskiej

Obecnie tworzenie wizerunku firmy można podzielić na wiele kategorii. Świat reklamy ciągle wynajduje coraz to nowe sposoby na promowanie przedsiębiorstw. Jednak od wielu lat najpopularniejszym typem reklamy jest outdoor, czyli szeroko pojęta reklama zewnętrzna. Jednak jaki nośnik wybrać, aby przyciągała ona wzrok potencjalnych klientów?

Pierwszy problem – lokalizacja. Miejsce przede wszystkim

Pierwszą kwestią, nad którą musimy się zastanowić jest to, gdzie chcemy zamieścić dany nośnik. Lokalizacja będzie najważniejszym czynnikiem. Powinna być ona powiązana z naszą grupą docelową. Jeśli chcemy wskazać klientom, gdzie dokładnie jest nasz sklep czy punkt sprzedaży, możemy zamontować kasetony reklamowe w jego pobliżu. Jednak chcąc zwyczajnie zaprezentować naszą ofertę, o wiele skuteczniej mogą zadziałać reklamy świetlne w miejscu, które często mijają adresaci naszej reklamy. Jeśli szukamy konsumentów w wieku do 26 lat, możemy wybrać reklamę w pobliżu uniwersytetów czy popularnych kawiarni i klubów odwiedzanych przez takie osoby. Jeśli szukamy innych grup docelowych, zastanówmy się jakie miejsca odwiedzają i gdzie mogą się natknąć na naszą reklamę. Przydatne będą wówczas badania wśród naszych obecnych klientów lub zwyczajne zbieranie danych przy płaceniu za zakupy.

Odpowiednio dobrane nośniki

Oprócz lokalizacji, istotnym warunkiem jest to, jaki nośnik wybierzemy. Przede wszystkim dopasujmy to do naszych zasobów finansowych. Czasem jedynie drobny zabieg, jak litery podświetlane nad wejściem do sklepu, mogą przyciągnąć wzrok konsumentów. Jest to jedna z tańszych opcji. Innym rodzajem nośnika są pylony, które są popularnym rozwiązaniem w dużych skupiskach punktów sprzedaży. Ułatwiają one znalezienie danej firmy. Taki stojak reklamowy możemy spotkać w szczególności w zespołach budynków z branżą usługową. Jeszcze w innym celu stosuje się kasetony podświetlane czy litery przestrzenne, które mają głównie informować o nazwie lub ofercie danej firmy. Wybór samego nośnika jest kolejną ważną rzeczą, którą musimy zrobić.

Te dwie kwestie są najistotniejsze, jeśli chodzi o formalne oblicze reklamy w przestrzeni miejskiej. Wybierając lokalizację czy typ nośnika, pozostaje nam jedynie stworzenie projektu oraz samego pomysłu na przekaz reklamowy. Te zadania są równie ważne, jednak zależą od charakteru naszej działalności oraz samych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *