Reklama zewnętrzna/reklama outdoorowa

Jesteśmy masowo zasypywani wszelkiego rodzaju reklamami. W mieście najbardziej w oczy rzuca się reklama outdoorowa, inaczej nazywana zewnętrzną, uliczną. Mimo iż w pierwszej kolejności do głowy przychodzą nam plakaty czy billboardy, rodzajów jest o wiele więcej. Wpływa na to rozwój nowych technologii, dzięki czemu głównym nośnikiem nie jest zawsze papier z nadrukiem, który pod wpływem różnych czynników, w tym atmosferycznych, z każdym kolejnym dniem wygląda coraz marniej.

Rodzaje reklamy zewnętrznej

Najbardziej znane formy reklamy outdoorowej to oczywiście billboardy, słupy reklamowe czy citylighty. Do tej grupy zaliczamy również banery wielkoformatowe, pylony, kasetony, reklamy pneumatyczne, w bankomatach czy popularne ostatnio, murale.

Słowo pylony brzmi nieco egzotycznie, jednak jest nazwą określającą pionowy, wolnostojący słup. Najczęściej spotykamy się z nimi przy stacjach benzynowych. Nazwa pochodzi z jęz. greckiego i oznacza wieżę. Zaletami pylonów jest fakt, iż są wysokie, dzięki czemu idealnie nadają się do umieszczenia ich przy drogach, budynkach. Można na nich umieścić wiele informacji, dodatkowo coraz więcej posiada ledowe wyświetlacze obsługiwane za pomocą pilota lub konsoli.

Kasetony zalicza się do jednych z najczęściej używanych reklam. Wyróżnia się ich kilka rodzajów. Podświetlane gwarantują widoczność przez całą dobę, w zależności od potrzeb mogą one osiągać nawet do 6m długości. Tłoczone, wykorzystywane są głównie do prezentacji logo firmy, ponieważ można im nadawać dowolny kształt. Kasetony eliptyczne charakteryzują się specyficznym wybrzuszeniem, zazwyczaj posiadają podświetlenie ledowe lub świetlówkowe.

Popularnym rozwiązaniem jest również prezentacja nazwy firmy za pomocą liter przestrzennych lub podświetlonych. Wykonywane są one z różnych tworzyw, w zależności od tego czy mają być zlokalizowane w środku czy na zewnątrz budynku.

Reklama pneumatyczna to po prostu reklama dmuchana. Osiąga bardzo duże rozmiary, stanowi bardzo dobre podkreślenie imprez plenerowych. Ich zaletą jest możliwość wielokrotnego wykorzystania, a po spuszczeniu z niej powietrza, zajmuje mało miejsca i jest lekka, dzięki czemu łatwo ją transportować.

Jeśli interesuje nas umieszczenie reklamy bezpośrednio na ścianie budynku, najlepszym rozwiązaniem są banery siatkowe. Tworzywo z jakiego są one wykonane są bardzo trwałe, odporne na warunki atmosferyczne, ale jednocześnie przepuszczają powietrze i światło. Koszty produkcji takich banerów nie są duże, co jest dodatkowym atutem, można je również łatwo zdemontować, złożyć i przenosić.

Bardzo ciekawym ostatnio przykładem reklamy outdoorowej są murale. Przede wszystkim dlatego, że rozpatrywane są w kategoriach współczesnej sztuki. Po drugie są o wiele milej widziane niż wszystkim znane wielkopowierzchniowe plakaty. Murale w bardziej naturalny sposób komponują się z krajobrazem danego miasta, upiększając je i budynki, na których się znajdują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *