Rozwój reklamy

Słowo reklama wywodzi się z języka włoskiego – reklamare, oznacza hałasować, robić wrażenie. Najprostsza definicja reklamy to prezentowanie produktu lub usługi w sposób bezosobowy i za pieniądze. Jest to jedno z narzędzi stosowanych przez firmy w celu dotarcia z informacją do rynku docelowego oraz społeczeństwa.

Rocznie na reklamę wydaje się ok. 500 miliardów euro. Przez 65 lat życia przeciętny człowiek zobaczy ponad dwa miliony reklam. Reklama to szereg działań, podpartych specjalistyczną wiedzą, umiejętnościami budowania komunikatu, a także profesjonalna wiedza o zbiorowych zachowaniach i uczuciach. Jest zaliczana do najstarszych form promocji. Wyróżniamy reklamy internetowe, telewizyjne, radiowe, ambientowe, tranzytowe, prasowe i zewnętrzne.

Rollupy jako reklama zewnętrzna

Outdoor to inaczej reklama zewnętrzna, uliczna, poza domem. Jest to wizualna komunikacja, a jej przekaz ma na celu dotarcie do konkretnych miejsc, o określonej porze, z odpowiednią treścią. Jest to reklama eksponowana na zewnątrz, prezentowana na specjalnych nośnikach: tablicach reklamowych, billboardach, citilightach, słupach ogłoszeniowych i telebimach.

Od niepamiętnych czasów stosowano reklamę zewnętrzną: pisano na ścianach budynków, kamiennych szyldach, które informowały o średniowiecznych cechach. Pierwsza tablica reklamowa powstała w 1900 roku w Ameryce. Billboardy ustawia się wzdłuż ulic i autostrad. Rynek reklamy cały czas się rozwija, powstają nowe formy reklamy zewnętrznej, m.in. należą do nich rollupy. Rollupy to stojaki reklamowe, nowoczesne systemy wystawiennicze stworzone dla firm, które chcą być zauważone. Ta skuteczna, przyciągająca wzrok reklama przynosi zaskakujące efekty, a do tego jest niedroga, uniwersalna i bardzo wytrzymała. Stojak reklamowy jest prosty w montażu, nie zajmuje dużo miejsca, a do tego można go sprawnie schować jak i rozłożyć.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *