Reklamy zewnętrzne nowym trendem w marketingu

Reklamy świetlne

Świat pędzi do przodu – nie wystarczą już opinie zadowolonych klientów przekazywane pocztą pantoflową, doskonały pomysł na biznes ani nawet niskie ceny. To za mało. Potrzebna jest jeszcze przykuwająca uwagę reklama, najlepiej taka, która może dotrzeć do wielu różnych ludzi. Jej odbiorcy dowiedzą się o istnieniu Twojej firmy i być może zechcą skorzystać z Twoich usług. Chociaż bywa droga, to dobrze przemyślana, zaprojektowana i odpowiednio zaprezentowana reklama może przynieść firmie duże dochody i w dłuższej perspektywie jest opłacalną i konieczną inwestycją. Reklama jest kluczem do sukcesu, pozwala wyróżnić się spośród konkurencji.

Reklama tradycyjna a reklama w internecie

Słusznie jest reklamować się na wiele sposobów. Można to robić za pośrednictwem nowoczesnych mediów, można też zdecydować się na bardziej tradycyjne metody i wynająć lub kupić przestrzeń reklamową na ulicy lub na froncie budynku. Można wykorzystać światło w reklamie świetlnej, zdecydować się na kasetony reklamowe. Wszyscy widujemy na stacjach benzynowych lub na parkingach przy centrach handlowych pylony czy podświetlane kasetony, które bardzo dobrze spełniają swoją rolę i przykuwają uwagę kierowców oraz pasażerów. Niejednokrotnie to one skłaniają nas do zjazdu z trasy i wizyty w sklepie lub do chwili odpoczynku.

Możliwości jest wiele, różnią się pomiędzy sobą generowanymi kosztami (które zależą też od umiejscowienia reklamy, np. w centrum miasta lub na mało uczęszczanych obrzeżach), wielkością, trudnością realizacji, ale i skutecznością. Od reklamy internetowej takie metody różnią się tym, że docierają również do osób niezaznajomionych z technologią, np. starszych lub ubogich. Dzięki temu ich target jest znacznie większy, choć może słabiej wyprofilowany.

Kaseton reklamowy na ulicy

Reklama małym kosztem

Jeśli nie stać nas na duży wydatek, a jednak chcielibyśmy zainwestować w reklamę, mamy do wyboru również skromniejsze rozwiązania. Możemy drukować ulotki, a następnie wystawiać je na stojakach reklamowych. To szalenie mobilny sposób reklamy, bo każda osoba, która weźmie ulotkę przeniesie ją dalej, zabierze do domu, pracy i być może pokaże ją znajomym i rodzinie. Niektórzy wieszają plakaty na płotach i ogrodzeniach. Całe miasto jest nimi upstrzone, umieszczane są przy domach prywatnych, na siatkach odgradzających chodniki od ulicy czy od torów tramwajowych. Spacerujący piesi lub podróżni znudzeni tkwieniem w korku, na pewno choćby rzucą okiem na takie zadrukowane płachty z reklamami produktów i usług. Kto wie, być może zapamiętają akurat Twoją firmę i któregoś dnia odwiedzą Cię z wypchanym portfelem.

Konkurencja jest znaczna. Coraz więcej ludzi otwiera własny biznes, coraz więcej korporacji czy wielkich firm aktywnie działa na polskim rynku. Przedsiębiorca musi się spośród nich wyróżnić nie tylko jakością, ale i oryginalnością. Musi wzbudzić zainteresowanie klienta. Z pomocą przychodzi mu oczywiście dobra reklama. A ona, jak wiadomo – jest dźwignią handlu. Przecież klienci muszą najpierw dowiedzieć się o firmie, aby móc ją odwiedzić.

One Comment on “Reklamy zewnętrzne nowym trendem w marketingu”

  1. Tak szczerze to nie jest się w stanie poruszać po mieście i choć raz nie zawiesić oka na reklamie. Są tak wszechobecne, że to niemożliwe.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *