Obecnie reklamy zalewają nas z każdej strony, przez co coraz mniejszą uwagę zwracamy na ich treść, pośpiesznie przeglądając strony internetowe, przełączając kanały w radio czy TV. Co jakiś czas pojawia się jednak taka kultowa reklama, o której mówią wszyscy i aż wstyd, że jeszcze jej nie widziałeś. Podobnie rzecz się ma z hasłami reklamowymi. Topowe marki mogą pochwalić się sloganem czy logo, które towarzyszy im od wielu lat i stanowi jej nierozerwalną część.
Nowe tendencje w reklamie
Agencje reklamowe nie mają łatwego zadania. Muszą stworzyć coś, czego jeszcze nie było, żeby zainteresować odbiorcę, jednocześnie nie puszczając z torbami swoich klientów. Powstają zatem nowe formy reklamy. Ostatnio dużą popularność zdobywa guerilla marketing zwany też partyzanckim, który opiera się na niekonwencjonalnych metodach i technikach przekazu. Taka forma może przyjąć formę napisu wymalowanego sprejem na murze, vlepek, noszenia przez wpływowych ludzi koszulek z reklamą czy innych sposobów, niekonwencjonalnej formy reklamy. Głównym celem takich reklam jest przykuć uwagę klienta. Zaletą reklamy partyzanckiej jest jej niski koszt. Do wad natomiast należy zaliczyć duże zaangażowanie w projekt, by wypadł on z korzyścią dla danej firmy. Gurellia marketing jest podobna do marketingu wirusowego i liczy się w nim na to, że rozgłos dana reklama uzyska dzięki odbiorcom, którzy będą rozpowszechniać informacje o niej między sobą, np. w postaci memów.
Nowa odsłona klasycznych banerów
Tworzenie całkiem nowych form reklamowych jest bardzo trudne i wymaga czasu i sporej dawki kreatywności, dlatego dobrym pomysłem jest modernizowanie istniejących form reklam. Klasyczny baner przejadł się już chyba każdemu, ale nowe techniki i rozwój technologii przenosi je w całkiem inny, nowy wymiar. Ostatnio coraz częściej możemy spotkać banery 3D, zawierające wypukłe elementy, przybierające niestandardowe kształty czy wykorzystujące zabawę światłem i dźwiękiem. Elementy te, mało znane przeciętnemu odbiorcy od razu przyciągają jego wzrok i zainteresowanie.
Marketing automation
Marketing automation, czyli automatyzacja marketingu sprzyja dopasowywaniu reklam do zainteresowań użytkownika internetu. Ta forma reklamy to już norma w obecnych przeglądarkach, które śledzą odwiedzane przez użytkownika strony internetowe, a następnie dodają w odpowiednich miejscach reklamy do stron o tej samej tematyce lub podsyłają artykuły związane z interesującą użytkownika tematyką. Dzięki takiemu zabiegowi jest większa szansa, że na stronę danej firmy trafi użytkownik, który stanie się klientem, a nie tylko “przechodniem”. Dzięki takiemu rozwiązaniu można zaoszczędzić sporo pieniędzy.
Niezależnie od dobranego rodzaju reklamy warto zastanowić się nad wyborem dobrej agencji reklamowej, która przygotuje odpowiednie materiały, zadba o ich dystrybucję i z pewnością odciąży dział marketingu wewnątrz firmy. Większość dużych, średnich i małych firm decyduje się na outsourcing, ponieważ z reguły wychodzi to szybciej i taniej.